之前我看進擊的巨人的時候,聽到這首歌就被深深的感動到了

好好聽啊啊啊啊啊啊啊啊啊啊(冷靜

後來去查完整版歌詞

發現不只歌好聽歌詞也超感人!!!!

在這裡整理一下歌詞還有自己翻的中文版

詞不達意的話抱歉我才六年級而已

 

 

The Reluctant Heroes

Vocal:mpi

Day by day

日復一日

We have lost our edge

我們失去了危機感

Don't you know?

你不知道嗎?

Forgetten is the life we led

這等同失去至今為止的人生

Now it seems

現在看起來

You don't care what risk is

你不在意危險是什麼

The peaceful times have made us blind

和平的日子矇蔽了我們的雙眼

 

Can't look back

不可以回頭

They will not come back

他們不會回來

Can't be afraid

不可以害怕

Is time after time

時光飛逝

So once again

再一次

I hiding in my room

我躲在我的房間裡

The peaceful times have made us blind

和平的日子矇蔽了我們的雙眼

 

So you can't fly, if you never try

你不嘗試飛就永遠飛不起來

You told me,,, oh long ago

你在好久以前告訴我

But you left the wall

但你離開圍牆

Out side the gate

出了城門

So more then ever, it's real

那超乎想像的真實

 

It's was like a nightmare

這就像一場噩夢

And it's painfulfor me

而且這對我而言是痛苦不堪的

Cause' nobody wants to die to fast

因為沒有人希望死得太快

Remeber the day of grief

記得我們悲傷的那一天

Now it's strange for me

現在對我而言很奇怪

I could see your face

我可以看見你的臉

I could hear your voice

我可以聽到你的聲音

 

Remeber the day we met

記得我們見面那天

Now it's painful fo me

現在對我而言是痛苦不堪的

Cause' nobody wants to die to fast

因為沒有人希望死得太快

Remember the day we dream

記得我們一起做的夢

It's strange for me 

對我而言很奇怪

I could see your face

我可以看見你的臉

 

Song for the reluctant heroes

獻給不情願的英雄的歌

Oh give me your strengh, our life is so short

請給我你的勇氣,我們的生命是何其短暫

Song for the reluctant heroes

獻給不情願的英雄的歌

I wanna be brave like you

我想跟你一樣勇敢

From my heart

打從心底

Song for the reluctant heroes

獻給不情願的英雄的歌

Oh give me your strengh, our life is so short

請給我你的勇氣,我們的生命是何其短暫

Song for the reluctant heroes

獻給不情願的英雄的歌

I wanna be brave like you

我想跟你一樣勇敢

 

Can't look back

不可以回頭

They will not come back

他們不會回來

Can't be afraid

不可以害怕

Is time after time

時光飛逝

So once again

再一次

I hiding in my room

我躲在我的房間裡

The peaceful times have made us blind

和平的日子矇蔽了我們的雙眼

 

So you can't fly, if you never try

你不嘗試飛就永遠飛不起來

You told me,,, oh long ago

你在好久以前告訴我

But you left the wall

但你離開圍牆

Out side the gate

出了城門

So more then ever, it's real

那超乎想像的真實

 

It's was like a nightmare

這就像一場噩夢

And it's painfulfor me

而且這對我而言是痛苦不堪的

Cause' nobody wants to die to fast

因為沒有人希望死得太快

Remeber the day of grief

記得我們悲傷的那一天

Now it's strange for me

現在對我而言很奇怪

I could see your face

我可以看見你的臉

I could hear your voice

我可以聽到你的聲音

 

Remeber the day we met

記得我們見面那天

Now it's painful fo me

現在對我而言是痛苦不堪的

Cause' nobody wants to die to fast

因為沒有人希望死得太快

Remember the day we dream

記得我們一起做的夢

It's strange for me 

對我而言很奇怪

I could see your face

我可以看見你的臉

arrow
arrow
    文章標籤
    歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 句點君。 的頭像
    句點君。

    句點君的部落格。

    句點君。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()