English version (Vocal: Demi Lovato)

Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Can’t hold it back anymore
再也攔不住了
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Turn my back and slam the door
轉過身甩上門

The snow glows white on the mountain tonight
今晚冰雪白了整座山林
Not a footprint to be seen
沒有留下任何足跡
A kingdom of isolation and it looks like I'm the Queen
這是個被隔離的王國  看來我就是這裡的王后
The wind is howling like the swirling storm inside
狂風咆嘯著像是王國裡襲捲的暴風
Couldn’t keep it in, heaven knows I tried
再也擋不住了  上天知道我盡力了
Don’t let them in, don’t let them see
不能讓他們進來  不能讓他們知道
Be the good girl you always had to be
必須當個好女孩就像以前一樣
Conceal, don’t feel
藏起來  拒絕所有感受
Don’t let them know
不能讓他們知道
Well, now they know
但現在  他們知道了

Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Can’t hold it back anymore
再也攔不住了
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Turn my back and slam the door
轉過身甩上門
And here I stand, and here I'll stay
我就站在這  我將待在這
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
The cold never bothered me anyway
這寒冷對我而言不算什麼

It’s funny how some distance
這很有趣當你保持距離
Makes everything seem small
每個事物看起來是如此苗小
And the fears that once controlled me
那曾掌控我的恐懼
Can’t get to me at all
再也無法侵襲我了
Up here in the cold thin air
上升到冰冷稀薄的空中
I finally can breathe
我終於能呼吸了
I know left a life behind but I’m to relieved to grieve
我知道我失去了我過去的生活  但我已不再為此難受

Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Can’t hold it back anymore
再也攔不住了
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Turn my back and slam the door
轉過身甩上門
And here I stand, and here I'll stay
我就站在這  我將待在這
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
The cold never bothered me anyway
這寒冷對我而言不算什麼

Standing frozen in the life I’ve chosen
我選擇了這凍結般的人生
You won't find me, the past is so behind me
你找不到我的  一切過往離我太遙遠
Buried in the snow
深藏在大雪之中

Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Can’t hold it back anymore
再也攔不住了
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
Turn my back and slam the door
轉過身甩上門
And here I stand, and here I'll stay
我就站在這  我將待在這
Let it go
放手吧
Let it go
放手吧
The cold never bothered me anyway
這寒冷對我而言不算什麼

Chinese Mandarin version (Vocal: 姚貝娜)
隨它吧 

隨它吧

回頭已沒有辦法

隨它吧

隨它吧

一轉身不再牽掛

白雪發亮 鋪滿我的過往

沒有腳印的地方

孤立國度很荒涼

我是這裡的女皇

漫天飛霜 像心裡的風暴一樣

只有天知道 我受過的傷

不讓別人進來看見

做我自己就像我的從前

不在現實夢境之間

不被發現

 

隨它吧 

 

隨它吧

 

回頭已沒有辦法

 

隨它吧

 

隨它吧

 

一轉身不再牽掛

懸崖上 讓我留下

隨它吧

隨它吧

反正冰天雪地我也不怕

留一點點的距離

讓我跟世界分離

曾經困擾我的恐懼

消失在我回憶

夜裡冰冷的空氣

我終於能呼吸

我留下自己的過去

抹掉眼淚的痕跡

 

 

隨它吧 

 

隨它吧

回頭已沒有辦法

 

 隨它吧

 

 隨它吧

 

一轉身不再牽掛

 

懸崖上 讓我留下

 

隨它吧

 

隨它吧

 

反正冰天雪地我也不怕

封閉生活 我生命的選擇

別再找我 過去已經離開我

風雪已淹沒

 

隨它吧 

 

隨它吧

 

回頭已沒有辦法

隨它吧

 

隨它吧

 

一轉身不再牽掛

 

懸崖上 讓我留下

 

隨它吧

 

隨它吧

 

反正冰天雪地我也不怕

 

 

Japenese version (Vocal:松たか子)

 

ありのままの姿見せるのよ
ありのままの自分になるの

 

 

降り始めた雪は足跡消して
真っ白な世界に一人の私
風が心にささやくの
このままじゃダメなんだと

 

戸惑い傷つき
誰にも打ち明けずに
悩んでたそれももう
止めよう

 

ありのままの姿見せるのよ
ありのままの自分になるの
私は自由よ
これでいいの少しも寒くないわ

 

悩んでたことが嘘みたいね
だってもう自由よ何でもできる

 

周りはこんなにも冷えてるのに
ほっとしているの
寂しくないわ

 

ありのままの姿見せるのよ
ありのままの自分になるの
私は自由よ
これでいいの少しも寒くないわ

 

ずっとずっと泣いていたけど
きっときっと幸せになれる
もっと輝くの

 

ありのままの姿見せるのよ
ありのままの自分になるの
私は自由よ
これでいいの少しも寒くないわ

 

ありのままでいいの

 

Korean version (Vocal:Hyorin(SISTAR)

Let it go let it go
더 이상 참지 않아
do isang chamji ana
Let it go let it go
나는 이제 떠날래
naneun ije ttonalle

오늘밤 내린 하얀 눈은 온 세상을 뒤덮고
oneul bam nerin hayan nuneun on sesangeul dwidopgo
이 외로움 한가운데 나 홀로 남겨졌네
i weroum han gaunde na hollo namgyojyonne
내 안에 부는 바람 거친 폭풍 되고
ne ane buneun baram gochin pokpung dwego
정말 힘든 맘 하늘은 알겠지
jongmar-himdeun mam haneureun algetji

맘 열지 마 보여주지 마 너를 감춰 숨겨둬야 해
mam yolji ma boyojuji ma noreul gamchwo sumgyodwoya he
그 아무도 네 모습을 알지 못하게
geu amudo ne moseubeul alji mot-hage

Let it go let it go
더 이상 참지 않아
do isang chamji ana
Let it go let it go
나는 이제 떠날래
naneun ije ttonalle
난 이곳에 여기 이곳에
nan igose yogi igose
Let it go let it go
외로움 따윈 상관없어
weroum ttawin sanggwan obso

거릴 두고 보면 모든 게 작아 보여
goril dugo bomyon modeun ge jaga boyo
나를 두렵게 했던 것 이제 겁나지 않아
nareul duryopge hetdon got ije gomnaji ana
차가운 공기들 속에 의지는 강해져
chagaun gonggideul soge eui-jineun ganghejyo
내가 걷던 세상 향해 이제 소리칠 거야
nega gotdon sesang hyanghe ije sorichil goya

Let it go let it go
더 이상 참지 않아
do isang chamji ana
Let it go let it go
나는 이제 떠날래
naneun ije ttonalle
난 이곳에 서있을 거야
nan igose so isseul goya
Let it go let it go
외로움 따윈 상관없어
weroum ttawin sanggwan obso

그동안 내 삶은 얼음에 갇혔었지
geu dongan ne salmeun oreume gatyossotji
이제는 달라 어제의 내가 아냐 나를 찾지 마
ijeneun dalla ojeye nega anya nareul chatji ma

Let it go let it go
더 이상 참지 않아
do isang chamji ana

Let it go let it go
나는 이제 떠날래
naneun ije ttonalle
난 이곳에 여기 이곳에
nan igose yogi igose
Let it go let it go
그 누구도 날 막진 못해!
geu nugudo nal makjin mot-he!

Let it go
Here I'll stay
Let it go! Let it go!
Let it go!

 

French version (Vocal:Anaïs Delva)

L'hiver s'installe doucement dans la nuit
La neige est reine à son tour
Un royaume de solitude
Ma place est là pour toujours

Le vent qui hurle en moi ne pense plus à demain
Il est bien trop fort
J'ai lutté, en vain

Cache tes pouvoirs, n'en parle pas
Fais attention, le secret survivra
Pas d'états d'âme, pas de tourments
De sentiments

Libérée, Délivrée
Je ne mentirai plus jamais
Libérée, Délivrée
C'est décidé, je m'en vais
J'ai laissé mon enfance en été
Perdue dans l'hiver
Le froid est pour moi,
Le prix de la liberté.

Quand on prend de la hauteur
Tout semble insignifiant
La tristesse, l'angoisse et la peur
M'ont quittées depuis longtemps

Je veux voir ce que je peux faire
De cette magie pleine de mystères
Le bien, le mal je dis tant pis
Tant pis.

Libérée, Délivrée
Les étoiles me tendent les bras
Libérée, Délivrée
Non, je ne pleure pas
Me voilà !
Oui, je suis là !
Perdue dans l'hiver

Mon pouvoir vient du ciel et envahit l'espace
Mon âme s'exprime en dessinant et sculptant dans la glace
Et mes pensées sont des fleurs de cristal gelées.

Je ne reviendrai pas
Le passé est passé !

Libérée, Délivrée
Désormais plus rien ne m'arrête
Libérée, Délivrée
Plus de princesse parfaite
Je suis là !
Comme je l'ai rêvé !
Perdue dans l'hiver

Le froid est pour moi le prix de la liberté.

 

我找了五國可能比較常見的語言,希望還夠用。

如果需要別國語言可以跟我說我一定會去找!

這裡附上各國的MV

English

https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU

Chinese Mardarin

https://www.youtube.com/watch?v=iooGtgdS1yI

 

Japenese

https://www.youtube.com/watch?v=QZ1poicuB2s

 

Korean

https://www.youtube.com/watch?v=drcMhgC5T-o

French

https://www.youtube.com/watch?v=wQP9XZc2Y_c

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    Let it Go five language
    全站熱搜

    句點君。 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()